BABYLONIA dev

2018-N2

Sprache und Sachfach integriert lernen: CLIL neu gedacht
Integrating subject and language learning: Re-thinking CLIL
Imparare una lingua e una materia in modo integrato: ripensando il CLIL
Apprendre une langue et une discipline de manière intégrée: repenser le CLIL

Responsabili: Daniel Stotz, Claudia Bartholemy & Ingo Thonhauser

Scaricare pdf completo del numero / Télécharger le numéro complet en pdf / Vollständige Nummer in pdf herunterladen /Download complete issue in pdf

Editoriale della redazione

Introduction | Einleitung
Daniel Stotz, Claudia Bartholemy & Ingo Thonhauser

Learning a language through other subjects: some principles
Daniel Stotz & Ute Massler

An interview with Do Coyle
Interviewed by Claudia Bartholemy

Integrating everyday language with conceptual development across the CLIL pathway
Tarja Nikula & Josephine Moate

Quelle frontière entre enseignement bilingue et enseignement de la langue orienté vers le contenu? Insertion curriculaire et moyens d’enseignement
Laurent Gajo, Gabriella Steffen, Audrey Lauer-Freytag & Ivana Vuksanović

Von Nomaden, Oasen und Wüsten. Nachdenken über Lehrpersonen-Fortbildungen im CLIL-Bereich
Claudia Bartholemy

Ein empirisch-quantitativer Blick auf „typische“ CLIL-Schüler(innen) und ihre Entwicklung
Dominik Rumlich

Integration of languages and subject areas in global projects: a proposal integrating Social and Natural Science, Basque, Spanish and English
Ane Ortega & Maria Jesùs Anakabe

explore-it: comprendre la technique – Technik begreifen – in der Fremdsprache!
Sandra Tinner

CLIL in heterogenen Primarschulklassen
Silvia Frank Schmid

CLIL-Unterricht in Polen
Małgorzata Bielicka

CLILling me softly…
Laura Loder Buechel

Content and Language Integrated Learning (CLIL) Musik – ein Plädoyer trotz Herausforderungen in der Praxis
Gabriele Noppeney & Charlott Falkenhagen

What Can CLIL Learn from Immersion?
Colin Browne

Zweisprachiger Unterricht – nous aimons ce que nous faisons. Ein Gespräch
Kathrin Jonas Lambert & Luca Pession

«Apprendre deux choses en même temps sans s’en rendre compte.» Interview mit Nikolai Höfer zu einem CLIL -Projekt an der Steinerschule in Genf
Nikolai Höfer & Ingo Thonhauser

IL RACCONTO – Grà
Elisa Maringola

3 domande a… Verio Pini

ITALIANO E ROMANCIO IN SVIZZERA

RECENSIONI

NUOVE PUBBLICAZIONI

AGENDA E IMPRESSUM

In anteprima